VaultSafeUall

Thursday 11 August 2011

LEMBABNYA CEO TDM BERHAD

Lembab betul CEO, TDM Berhad. Entah macam mana CEO bengong ini dipilih sebagai CEO. Saya bukan buat fitnah. Ini benda betul. Saya hantar surat mohon iklan dari TDM untuk majalah Agro Malaysia  (terbitan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani) dah sebulan lebih. Baru dapat jawapan tidak ada bajet iklan padahal baru-baru ini TDM umum untung juta-juta.

Entah ke mana duit itu pergi. Nak jawab surat tak sampai lima minit pun sampai tersadai sebulan lebih surat itu di atas mejanya. Sibuk sangat ke sampai surat nak jawab, yes or no tak sampai lima minit pun, susah nak jawab. Saya cadangkan kepada MB supaya tukar sahaja CEO ini dengan orang lain. Lembab sangat jadi CEO.

Saya pernah jadi pegawai kerajaan sama ada di FELCRA atau di YPK atau di PNS. Memang sibuk dengan miting dari pagi hingga petang. Kalau  datang ofis jam 8 pagi, memang tak sempat semak surat dalam tray masuk pasal 8.30 sudah ada miting. Sebab itu jam 7 pagi saya sudah berada di ofis clearkan semua surat sebelum jam 8 untuk tindakan kerani atau jurutaip.

Nak jawab surat tak sampai satu minit yes or no beli iklan sampai surat tersadai dalam tray masuk sebulan lebih. Kalau begini cara CEO bekerja rugilah TDM berhad. macam mana syarikat listed Terengganu nak maju kalau dapat CEO macam ini yang bengong, bahlul dan bengap?

YAB Dato' Ahmad Said, tukarlah CEO ini dengan orang lain. Carilah orang yang cekap. Saya tak marah TDM tak beli iklan, yang saya marah nak jawab surat itu sampai sebulan lebih.

No comments:

Post a Comment